Rauhaa, rakkautta ja death metallia

keskiviikkona, joulukuuta 01, 2004

177 sanaa rallista

Ei ne suomalaiset kuljettajat lopu rallin MM-sarjasta, vaikka välillä siltä näytti. Toni Gardemaisterin sopimus Fordin kanssa sai ainakin minut mietteliääksi: Tallipomo Wilson kehuu miehen motivaatiota, mutta ainakin minusta Gardemeister on ollut jokseen pyttyyntynyt päättyneellä kaudella. Toki siirtyminen Skodalta Fordille voi hieman lisätä sitä motivaatiota.

Kyllä Skodakin kelpaa. Janne Tuohino ja Jani Paasonen ovat molemmat Skoda-kuljettajia ensi kaudella, vuorotellen sorakisoissa. Alex Bengue ajaa asfaltilla kakkosautoa. Ainoastaan Armin Schwarz ajaa täyden kauden Skodalla, mikä tilanteena on koominen, onhan hän koko sarjan tehdaskuljettajista hitain. Mutta mies sattuu olemaan ainoa edes jotenkin kilpailukykyinen saksalaiskuljettaja ja näin ollen hän tuo paljon rahaa mukanaan.

Markko Märtinin sopimus Peugeot kanssa varmistui tänään. Enää ei uuvu kuin sinetti Mikko Hirvosen toiselle kaudelle Subarulla ja toinen Ford-kuljettaja. Kukahan hoitaa Harri Rovanperän asioita nyt?

Ennakkoon näyttää siltä, että ensi kaudesta tule tasaväkisempi kuin tästä kaudesta. Yksi syy on se, että Peugeot 307 on nyt valmis voittaja-auto ja tallissa on kaksi ehdottomasti voittaja-ainesta omaavaa kuljettajaa. Muutenkin voittajatason kuljettaja/auto-yhdistelmiä on nyt useampia: Grönholm-Märtin/Peugeot, Solberg/Subaru ja Loeb-Duval/Citroën.

Toisaalta voi käydä niin, että Bosse keskeyttää toisena päivänä ja lopussa Loeb voittaa.